dimarts, 4 de setembre del 2007

Creativitat. Es pot entrenar?

No em considero una persona creativa. Més aviat penso que és una qualitat que sempre m’ha mancat. L' única dada objectiva, si és que es pot dir així, que tinc que contradigui aquesta creença és el fet que després d’un procés de selecció de personal, en què vaig ser finalista, finalment vaig ser descartada. Quan vaig demanar si em podien donar un motiu, la resposta va ser que tenia un perfil massa creatiu. Bé, no ho sé.

El cas és que jo no em considero creativa i ara em trobo, mireu com són les coses, que per motius professionals tinc la necessitat de ser-ho. Tant per a mi mateixa com per aportar una solució als meus companys.

Es pot entrenar la creativitat? Es pot desenvolupar? O és quelcom innat i no hi ha res a fer, s’és creatiu o no se n’és?

Doncs bé, fil a l’agulla. Primer pas, recerca al Diccionari de la Llengua Catalana de l’Institut d’Estudis Catalans:

- Creativitat: capacitat de crear / qualitat de creatiu.
- Creatiu: Que té creativitat / que denota creativitat / que pot crear.
- Crear: Fer de no res / fer una cosa que abans no existia.
- Capacitat: qualitat de qui està en estat de fer alguna cosa.

Reflexió: estat és contrari de tret, d’atribut?

- Estat: Manera d’ésser, de trobar-se, en un moment donat.

Reflexió: sembla que la hipòtesi de contrarietat entre estat i tret no es pot rebutjar, es tracta d’un moment donat! Anem més enllà...

- Qualitat: conjunt de propietats que constitueixen la manera d’ésser d’una persona.
- Propietat: Allò que és propi d’alguna cosa; qualitat peculiar o característica; atribut essencial.
- Atribut: Qualitat o característica que pertany al subjecte essencialment i necessàriament.
- Essència: Allò per què una cosa és el que és; el que hi ha en una cosa de permanent i invariable.

I ara què? Sembla clar que el recorregut a través de les diferents definicions m’ha conduït a un carrer sense sortida. Per què de sobte hem passat de quelcom que "es dóna en un moment donat" a quelcom que "és permanent i invariable"?

La recerca no s’aturarà aquí. Hi aprofundiré. I, si voleu, em podeu donar un cop de mà, que us ho agrairé.

1 comentari:

¬KULU¬ ha dit...

hola feaaa! com va aixo? scolta, jaja, io tmb me fet un blog... tot i q posu el mateix q a la del sostres, jeje. margacolomer.blogspot.com
no se gaire com va, no se posar els enllaços, xo ya mu explikaras, no?
petuneeets!!!